Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

lördag 9 mars 2013

Man blir aldrig fullärd.....

Hummmmm..... *klurar*....?
Det är bara att konstatera att man ständigt blir överaskad när man samlar på Gefleporslin! Jag brukar alltid säga att mitt porslin är till för att användas men i det här fallet är de nog mest skådebröd. Det här är den äldsta serien jag har. Första delen kom hem av bara farten sen har den lixom bara dykt upp & sen var det kört.

Grejen är den att jag trodde att ett helt sett bestod av:
1st - Kaffekanna
1st - Tekanna
1st - Varmvattenkanna
& så har jag spekulerat lite om kannan med knopphandtaget är:
1st - Chokladkanna

Men tji fick jag!!! Det finns fler & nu undrar jag - Hur många finns det???
Tillverkare: Gefle 1946 -
Formgivning: Arthur Percy
Modell: AH
Dekor: Teneriffa

Det här är de två sista som har dykt upp:

4 kommentarer:

  1. Dom såg jag allt när vi packade upp hos dig :) dom passar så bra in hos dig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack igen för uppackningshjälpen! Jag hittar fortfarande knappt i skåpen... men det är bara spännande...*mickjaggergrindelux*...!!!

      Radera
  2. Och det är ju just detta som är så roligt. Att man inte vet och aldrig blir fullärd. Överraskningar hela tiden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp, vad vore livet utan nya erfarenheter, jo ganska tråkigt!

      Radera