Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

onsdag 6 mars 2013

Grafika....... Varför skall du vara så dyr & poppis!?!

Nu har jag tre delar så jag kan börja att kalla dem för en samlig. Det är två fat och en lampfot, nu väntar jag på leverans av ett runt fat så nästa del skulle vara trevligt om det blev en vas. Men de är så jäkla dyra! Nu ångrar jag ännu mera bittert att jag inte köpte den jag såg i höstas när jag hade chansen!!!
Tillverkare: Upsala Ekeby
Dekor: Grafika
Formgivning: Ingrid Atterberg

4 kommentarer:

  1. Du kommer att hitta vasen en dag....

    SvaraRadera
  2. Dom är ju vackra och dessutom kanske lite ovanligt eller? och det brukar ju dra upp priset.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr är det percis så & så är jag dumsnål ibland....... men jag lär mig av mina misstag!!!

      Radera