Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

lördag 23 mars 2013

På landet... Hittar jag saker!

Jag tänkte så här: Är jag deporterad ut på landet och mår pyton ska jag i alla fall på Kyrkornas loppis innan jag rasar ner i sängen!!!! Skakande med ont i skallen stod jag i kö med resten av Mälaröarnas gummor kl.10:00 förra lördagen och undrade vad jag höll på med???

Ut kom jag i alla fall med:
Pierre Forsell - Spectra 1961
Jag har inte riktigt bestämt mig om jag skall ha dem kvar eller inte så är någon intresserad av ett byte, hör av er! Ps. Smörkniven är tingad!!!
En brodderad duk i halvlinne med spetskant (Som jag var tvungen att slåss om med en extremt oförskämd kärring som skulle trängas med mig - HA, hon hade inte en chans när jag var på krigsstigen, den köpte jag på pin kiv)! Bladfaten av Percy skall hem till Porslinan vid lämpligt tillfälle :-)
En stor bonbonjär med lock i pressglas, vet inte riktigt vad jag skall ha den till men jag kunde inte låta den stå!
Och som avslutning två svensktillverkade plagg till Prylodesign. Den första i bomull och den andra i linne.

7 kommentarer:

  1. Hejsan! Jag är ute efter lite nya vardagsbestick till vårt hem och dessa skulle kanske vara av intresse.

    Vill du så får du gärna höra av dig till mig på
    designbloggenjonkoping@gmail.com

    MVH/Jesper

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skall klura lite till..... Om de skall bort så hör jag av mig!

      Det är:
      11st stora gafflar
      10st förrättsgafflar
      10st stora skedar
      5st stora knivar
      7st förrättsknivar

      Det var fler knivar, men flera var förstörda i toppen så de har jag tagit bort.

      Radera
  2. Bonbonjären i pressglas passar perfekt till julens dadlar, de som säljs i en avlång plastform. Så använder vi vår i alla fall...

    Vänliga hälsningar,
    Micke

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra tips, tack!!!
      Jag funderade på pennskrin om jag får tag på en skrivborsdel till min Stringhylla?

      Radera
  3. Underskatta inte landet. det är där ute de roligaste fynden kan dölja sig... :-)

    SvaraRadera
  4. Tack för de fina lövfaten! Försöker känna in och hitta den perfekta platsen åt dem... Och kläderna du hittat åt Prylodesign var ju väldigt snygga!

    SvaraRadera