Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

onsdag 22 augusti 2012

Modell - AU - Mera röda rutor!


Jag har haft lite flyt med mina tekoppar ett tag! Nu har jag fått tag på ytterligare två av de här så nu har jag 4st. fina med fat plus en extra kopp. Den koppen har lite kraftfullare "rutor" så är det någon som är intresserad av ett byte hör av dig!

Modell: AU
Design: A. Percy - 1951
Dekor: Ruta/Röd 1966-67 - Helmer Ringström 
(men jag tycker den är mer mörkrosa :-)
Gods: Flintporslin
Mått: ca 8 cm hög och diametern i överkant är 9,5-10 cm
UPPDATERING: Koppen är tingad :-)

4 kommentarer:

  1. Snygg är den, säkert god att dricka ur.

    SvaraRadera
    Svar
    1. AU-modellen på tekoppar är min absoluta favvorit, vilar göragott på läppen ;-D
      Svar redan innan frågan kommer, ja jag dricker även kaffe ur dem!!!

      Radera
  2. Riktigt fina var det en sådan här kopp du ville ge till mig, om så är JA, tack :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är nu undanlagd till dig :-)
      Regnet hänger över Sthlm enl. spåmännen till helgen :-(

      Radera