Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

måndag 13 augusti 2012

Pastell - Lite mer ljusblå Flint!

Nu har jag äntligen fått tag på lite ljusblå assietter av den större varianten, jag trodde att de skulle vara de enklaste att hitta men så är det inte, det är de gula som är vanligast!!! Nu gäller det att hitta mattallrikarna också!!! Sen saknas nästan bara lite fler djupa rosa så är jag snart nöjd............

Diametermåtten ca:
17,5 - 19cm
20,5 - 21,5cm - De på bilden
23 - 24,5cm
Modell: BD
Dekor (eller brist på): Flint - Ljusblå
Formgivning: Sven Erik Skawonius
Material: Flintgods

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. All mat blir både snygg och god på dem! Detta är rätt storlek på en mattallrik, portionen blir perfekt!

      Radera
  2. Tjusigt! :)
    Har du inga planer för helgen och är sugen på en liten semesterutflykt så tycker jag att vi drar ihop ett litet gäng och styr kosan mot Grödinge Antik & Design! Har aldrig varit där och läste precis att de inte kommer ha öppet nästa sommar så det gäller att passa på. De har dessutom 30% på allt i antikaffären och utomhusloppis både lördag och söndag - det kan vi bara inte missa! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske på lördagen om jag inte måste hjälpa mor att flytta, söndag är redan knökfull!

      Radera
    2. Lördag funkar fint för mig! :)
      Annars kör de samma sak helgen efter med! Men då är det å andra sidan Bondens loppis på söder på lördagen...

      Radera
  3. Men dessa har jag missat. Om all man blir både snygg och god på dem så måste jag börja leta.

    SvaraRadera