Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

onsdag 1 augusti 2012

Välkommen hem Nr. 31

Vad skall man säga :-) Jag har tekannor i Lavendel-, Percy (Cobolt)- & Manganiaglasyrerna sedan tidigare men ingen i Rubinglasyren!!! Usch, nu blev jag sugen på en i Lagun (Ultramarin) & en blank svart också! Nu kan jag i alla fall bjuda 6st. personer på tekalas & alla får var sin kanna i modell AR med valfritt te! Jag tror att det precis är det första jag skall göra efter jag flyttat!

Modell: AR - 1943
Formgivare: Arthur Percy
Glasyr: Rubin

4 kommentarer:

  1. Grattis!,
    Väntar på inbjudan :P

    SvaraRadera
  2. Det är bara att höra av dig när du är i Stockholm så står fikat på spisen :-)

    SvaraRadera
  3. Hahaha, underbart! Och de här tre var ju väldigt snygga tillsammans!
    Kan tänka mig att du dessutom ser till att alla fikagäster får en kopp som passar perfekt till kannan! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har nu hört av ytterligare en källa att koppar skall finnas i Manganiaglasyren....... Nu gäller det bara att hitta dem!!!!!

      Radera