Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

måndag 30 juli 2012

Ack vad Iris är skön.........

Vad kan jag säga om dessa skönheter.......inte mycket!!! Bara njut av två :-D

Jo.... en sak skall jag säga, att jag hemskt gärna skulle vilja ha ytterfodren i samma underbara dekor! Ryktet säger att det finns i tre storlekar men det är inte bekräftat.

Tillverkade: Upsala Ekeby
Formgivning: Mari Simmuelson
Modell: Vas nr 664 x 2st
Dekor: Iris

16 kommentarer:

  1. Svar
    1. Jag brukar inte falla för blått men det här är urfina!!!

      Radera
  2. Jättesnygga!Gillar Mari S men de här har jag inte sett förut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är inte vanliga, jag har typ sett 5st vaser på tio år. Dock visade de ytterfodret i tidningen Hus & Hem Retro för något nummer sedan i special artikeln om krukor.

      Radera
  3. Wow! Vilken dekor, den har jag aldrig sett tidigare. Vad roligt! Grattis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket...*niger*...jag har blomskålen också men saknar tyvärr insatsen till den, så det hamnar oftast godis däri!

      Radera
  4. Va? Finns det blomkrukor i samma? Jag har ju inte ens sett dessa! Men nu ska jag hålla korpögonen öppna,,,
    En kaxig och självständig dekor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sök med ordet: Iris i den här bloggen så får du se en bild på en direkt!

      Radera
  5. En helt underbar serie som helt gått under min radar innan du visade den för mig. Klart du ska ha ett gäng blomkrukor också!! ;)
    Lilla kissen blev sämre och fick läggas in igen i lördags, hoppas få hämta honom idag. Så jag vågar inte lova något om helgen men hoppas, hoppas för det vore verkligen kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hör av oss när det närmar sig!

      Radera
  6. Se där. Man får upp ögonen för "nya" ting via bloggandet. Jättesnygga! Ska hålla utkik.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bara att tacka för alla extra ögon som hjälper till där ute :-)

      Radera
  7. Kaksmulan design på facebook5 augusti 2012 kl. 00:24

    Åh så vackra! Precis i min smak!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man blir så lycklig när man ser dem :-D

      Radera