Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

söndag 1 juli 2012

Norrtälje med omnejd.........

Jag var ute på visit till sällan besökta jaktmarker med en proffsguide igår!
Jag, Porslinan och Femtiotalsjakten (som körde i sin stoooora Loppomobil) hade som främsta mål att besköka den lokala idrottsföreningens Auktion, vilket brukar vara ett bra val, så och denna gång. Vi till och med var där tre gånger under dagen! Vi hann även med massor av olika loppisar, javastopp och avslutande mat på uteservering = En toppen dag!!!

Jag kom hem med:
1. Blomblock Gefle modell A i Manganiaglasyr.
 2. Handväska av okännt ursprung.
3. En mycket liten duk med minivirkad kant.

4. Hyskor & hakar.
5. Ljusgrön Bulbvas från Elme.
Kom inte med på bild:
6. Tre gröna frukostkoppar/skålar - Vardags (Gustavsberg) till min mor.
7. Drabant (vagn) till grannen.

2 kommentarer:

  1. Ja, vad kul det var! Och perfekt att loppa ihop när man letar litet olika saker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller helt med :-) och så får man lära sig så många nya saker om andras intresseområden, vilken bonus!

      Radera