Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

onsdag 18 juli 2012

Proppar.............individualister!

Det är bara att inse att det är ursvårt att hitta en ny som passar perfekt!
Jag köpte en karaff för en tid sedan men den har fel propp. Jag hittade en långhalsad variant med kotte som passar hyfsat men den har en liten skada i toppen.

Prylodesign fick höra om mitt problem och sa att hon hade ett gäng i en kartong någonstans! Nu har de kommit fram och i kassen fanns den perfekta........ trodde jag va!
Rätt stjärnslipning på toppen och ovaler längs kanten..... men den är för stor....*suck*...!!!
Nu ligger hela gänget plus lite till som jag hade själv i en BoFajansskål på köksbordet! Faktiskt ganska fint :-D

2 kommentarer:

  1. Jag hade dom på en bricka i fönstret ett tag på Högbergsgatan där dom låg och blänkte i kapp. Dom passar bättre hos dig och i din inredning riktigt fint ligger dom i skålen. Tror du inte att du kan slipa ner proppen så att den passar till flaskan för den är så vacker till karaffen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har för mig att det ligger ett glassliperi nästan vid Karlaplan, det var dock länge sedan jag var där. Jag vet att de lagar avbrytna fötter och naggade kanter.....

      Radera