Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

tisdag 10 juli 2012

Om det inte regnar......

........så kommer jag sälja saker på Täbybakluckeloppisen på Lördagen.
Jag tar med mig massa svart (Bo Fajans, Töreboda, Gefle osv) som blivit över och lite annat smått & gott!

Som ett exempel tar jag med mig dessa vaser som jag inte vet vad det är!
Känner någon igen dem?
Jag kommer också ta med mig flera saker ur M-serien, MA-tekanna m tillbehör, MA-tekoppar (allt av Mannerheim) & Percys KP Minaretvaser! 6st kuvert av Betina smörgåsbestick i orginalaskar, turkosa krus och mycket mycket mer!
Här skall rensas!!
Passa på!!!

7 kommentarer:

  1. Den översta är en Ekeby tror jag, ska kolla när jag hinner !

    SvaraRadera
  2. Den undre ser ut att vara märkt A&J Höganäs! Stämpeln upp och ned.

    SvaraRadera
    Svar
    1. När du säger det är det solklart!!!

      Radera
  3. Lycka till! Kan tyvärr inte komma men håller tummarna för sol!

    SvaraRadera
  4. Tjusigt, då hoppas jag på fint väder! Får jag åka med dig dit så erbjuder jag mig gärna att stå vid bordet ett tag så du kan snoka runt och fynda lite själv också. :)

    SvaraRadera