Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

lördag 14 juli 2012

Det bidde bara det här.........

Resultat Bakluckeloppis TÄBY * 2012-07-14

En stackars liten (18cm hög) Bulbvas som inte ens jag själv hittade utan LUCHUR supersnokerskan!
Den blev nr.19 i samlingen..... men jag vill fortfarande ha fler av den höga modellerna innan jag blir nöjd!

Jag tröstade mig med att köpa en stooooor påse torkade trattisar......
Som tur var fick jag sälja av lite annat så jag kom hem med en lite lättare last!

Jag höll ju på att glömma bort det finaste som kom från Luchur, fy på mig! Jag gillar de här teskedarna i porslin, tror att de är tänkta till ägg?
Och små botaniska blad kan man inte få för många av :-)

5 kommentarer:

  1. Skedarna är bara helt underbara :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kom att tänka på att de är toppen till allt syrlgt oxå! Och genom att de här är så spetsiga så är de perfekta att skrapa sista slatten ur burkar med!

      Radera
  2. Ledsen att jag inte var borta och pratade med dig mer, var förbi en andra gång men då var du ute och fyndjagade tror jag. ;)
    Blev rätt besviken på utbudet idag, köpte bara en förpackning hyllremsa som jag tänkte sätta upp i linneskåpet. Men men, det kommer fler loppisar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. För mig var det verklingen sämsta dagen på Täby, inga wow-saker alls!!! Inte ens något som var för dyrt!

      Radera
  3. Skönt ändå att sälja av lite.

    SvaraRadera