Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

tisdag 24 juli 2012

Göteborg levererar igen!!!

Bloggen Form55 överlämnade godsaker till mig i förra veckan :-D som t ex den här skålen som jag aldrig sett förr varken i verkligheten eller på bild.

Modell: FW
Storlek: 12 x 8cm
Glasyr: Negro
Design: Artur Percy 1955-59

Titta, det är samma strukturmönster på ytan som på mina LD-vaser!

5 kommentarer:

  1. Kul att den blev uppskattad. Jag håller utkik!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Urkul att den verkligen hade LD-mönstret!

      Radera
  2. Svar
    1. Om det är!!! Tyvärr händer det allt för sällan :-( Det är det som är problemet när man samlat ett tag.....

      Radera
  3. Det är toppen med trevliga bloggkollegor som man kan göra lite byten med!! :)

    SvaraRadera