Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

måndag 2 juli 2012

Täby Bakluckeloppis......

Jag har inte varit särskillt aktiv på Täby men i söndags hämtade jag upp Prylodesign och vi styrde Loppomobilen därhän! Vi kom riktigt tidigt (ca.10:30) och redan då var stora parkeringen nästan halvfull, kön med säljare som ville in var lång och i flera led.
Vi lämnade området vid 13:15 ganska nöjda och då var området knökfullt!!!

Mina första två fynd var hos Pressat & Klart / Karins Antik o Kuriosa www.pressatoklart.se som stod på parkeringen denna dag.

Sockerskål & Mjölkkanna...... så nu är det här settet komplett. Jag skall bara byta handtaget till orginalet som idag sitter på kannan i Olivglasyr som skall slängas!

Modell: BE
Formgivare: Arthur Percy
Glasyr: Peru
UPPDADERING 121101: Omfördelade

2 kommentarer:

  1. Väskan i inlägget nedan är nog det snyggaste jag sett på länge!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr ingen märkning men damen som sålde den sa att hennes syster haft den och hon trodde att den var från tidigt 60-tal.

      Radera