Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

tisdag 18 oktober 2011

Bladguld....... är härligt :-)

Jag har lärt mig att lägga bladguld och det är vansinnigt kul!!! Problemet är bara det att jag drabbas av Kung Midassyndromet! Mitt stooooora gipshuvud kom ivägen så nu är det en gyllene man :-) Jag har inte täckt varje mm utan jag har låtit lite av det vita lysa igenom i krackelering här och där i håret och nu funderar jag på att färga in sprickorna i en kontrasterande färg. Undrar om Ultramarin skulle bli fint eller om man skall hålla sig till en neutarlare färg?

Jag kan välja på att arbeta med gul-, silver- eller kopparfoile - Jag funderar på att täcka en stol i koppar som nästa projekt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar