Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

söndag 9 oktober 2011

Var går gränsen ...................... mellan besatthet & samlande?

Jag ställde mig själv frågan när jag räknade hur många små askkoppar = minifat jag har? Nu råkar det ju faktiskt vara så att man kan ha dem till så mycket annat som: Tepåsen, Wasabin, Amuse-bouchen, Ringen, Chokladbiten eller något annat lämpligt!!! :-) Det är faktiskt tre till på ingång plus ett i Astraglasyr som jag glömde!






Ett löv och två fyrkanter var med i Crafoord-lådorna :-)

4 kommentarer:

  1. Så länge det handlar om små askfat tycker jag att det inte är någon fara. Jag har bortåt femton skärbrädor i teak - vad skall man ha de till??

    SvaraRadera
  2. Faten är ju snygga och ,som du skrev, användbara. Då kan man ju inte få för många, eller hur. Trevlig blogg förresten!

    SvaraRadera
  3. Ja, den frågan ställer man sig ibland...i mitt fall hur mycket tyg behöver man...he..he...trevlig start på veckan!

    SvaraRadera
  4. Det där med för många saker kan man ju diskutera i all oändlighet, men har man användning för dem eller håller sig till en samling i taget så funkar det nog. Man ska däremot inte ha 50 olika samlingar med lika många föremål, då börjar det kräva ett eget hus :-)

    De här är fina tycker jag!

    SvaraRadera