Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

söndag 2 oktober 2011

Pastell......färgat

Detta är mitt senaste projekt! - Gefleporslin i pastellfärger!
Inte serien PASTELL utan jag tror att de heter FLINT. Serien Pastell har bara en färgrand, exempel kommer lite längre ner, de jag vill ha är enfärgade med vit undersida.

Jag skulle hemskt gärna vilja ha lite till:
Djupa - 2st gula och 2st rosa.
Flata - 2st blå och 2st rosa.
Assiett - 2st blå.
Droppskålar (som jag tror tillhör en Cabarét) - 1st till av varje färg.
Syltkruka - 1st rosa.

Och lite blandade typer av uppläggningsdelar i alla färger om det finns!!!

Det är delar av Colorado/Pastella från Gustavsberg som står i Teakstället.

3 kommentarer:

  1. Meeen......nu blir ja avis, vill också ha! ;))

    SvaraRadera
  2. Ja ibland behöver vi alla lite pastell i tillvaron! Var du på VIP-loppisen i Tullingsås?

    DeBeer

    SvaraRadera
  3. Vad kul att du också har en blogg nu! Du har så mycket fint! Jag håller med mamma-Gudrun, jag är också avis på din pastell-servis... jättefiiin!

    SvaraRadera