Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

lördag 12 november 2011

Dax för svart! Modell: KA

Usch snorig och hängig har jag bestämt att det blir en hemma och ta hand om porslin/tvätt dag. Det är både Retromässa och utförsäljning på Sundbybergs museéum av 50-tals saker idag men tanken på att trängas med andra får mig att krypa ner under täcket igen!

I väntan på något nytt visar jag upp ett par gamla godingar :-)
Jag är glad att jag har två, för de är så snygga i par!

Modell: KA
Höjd: 27 cm
Glasyr: Mangania
Design: Arthur Percy
Tillverkning: 1952 - 58

3 kommentarer:

  1. Krya på dig. Det finns flera "lövbord" som väntar på att på loppade ;-)

    SvaraRadera
  2. Börjar nästan undra om vi fick med oss mer än bara fynden från Gustavsberg förra helgen, dumma förkylning! Jag hade också siktat in mig på lövbordet efter att ha sett bilderna från utförsäljningen men efter att ha hört från Gila att de ville ha 2000kr för det så är jag rätt nöjd att jag stannade hemma men mina Ipren och pappersnäsdukar....

    SvaraRadera