Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

onsdag 9 november 2011

Luchur leverans!!!

Jag har en supersnokerska som även är retroförsäljerska av klass! Jag har ackumulerat lite finfina saker som hon inskaffat/sålt till mig som jag fick överlämnade i helgen :-)

1. Tre st. snacksskålar i ISI Cocktaliserie från Gullaskruf, nu har jag fyra så jag kan använda dem som servisdelar - Toppen!
De är för övrigt skitsvåra att få tag på!!!
2. Fyra st. äggskedar i porslin som jag köpte i Gustavsberg.
3. Delar ur min pastellserie från Gefle - Dekor: Flint. Tyvärr gick en sönder på grund av att jag klantade till det!
4. Fyra st. äggställ, jag har massor av fina ägg som behöver stöd!
5. Och så en liten gåva: Ett askfat i Manganiaglasyr :-)

1 kommentar:

  1. Jag beundrar dina vackra välstrukna dukar!
    Tänk på det bloggtittare,vackra dukar och bra
    exponering gör det roligare att titta på en blogg.Duktig Flicka.
    Kram Mam

    SvaraRadera