Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

söndag 13 november 2011

Modell - P - Skålar x 2st

Jag föll direkt för dessa skålar! Speciellt kanten med repmönstrad dekor. De är numrerade 2 och 3 så det borde finnas fler storlekar att hålla ögonen öppna efter.....*spanar*...!

Tillverkare: GEFLE
Storlek: Höjd 5cm  Ø 13cm
Märkning: P2 + stämpel 558/4 (som jag gissar är dekorfärgen?)
Storlek: Höjd 6,5cm Ø 15,5cm
Märkning: P3 + stämpel 458/21

3 kommentarer:

  1. Helt i min smak,jättefina ju!

    SvaraRadera
  2. Jag har en rosa med märkning P2, kul att se att de finns i gult också.

    SvaraRadera
  3. Snygga i all sin enkelhet, gillar detaljen med den flätade kanten! Attji attji attji - prosit!

    SvaraRadera